87% dintre români ascultă muzică în fiecare zi, câte 30 de minute. Muzica din restaurante și cafenele influențează starea a 91% dintre români, arată un studiu.
Studiul lansat de Reveal Marketing Research Iași arată că muzica le marchează viața românilor într-o proporție mare. 49% s-au declarat iubitori de muzică, 87% ascultă muzică, zilnic, cel puțin 30 de minute, iar 9 din 10 sunt influențați de muzica pe care o pot asculta în baruri, pub-uri, cafenele și restaurante.
83% dintre români declară că le place muzica în general, în special tinerilor cu vârsta cuprinsă între 18-24 ani (91%).
Jumătate dintre români (49%) fac parte din segmentul de consumatori „Iubitori de muzică”, ce se diferențiază prin faptul că apreciază și ascultă în foarte mare măsură muzica în viața de zi cu zi.
Mai mult, 70% declară că este important și foarte important să audă muzică cunoscută în locațiile pe care le frecventează, în special când vine vorba de restaurante și terase (73%), baruri și pub-uri (73%) sau cafenele și cofetării (66%), se arată în studiu.
Nu doar muzica este cea care contează, ci și genul. Astfel, 66% dintre aceștia consideră că este important sau foarte important ca genul muzical să fie pe placul lor în locațiile publice în care aleg să meargă. Se observă un procent semnificativ mai mare în rândul respondenților cu vârste cuprinse între 35-44 ani (72%) și al iubitorilor de muzică (81%).
Cele mai populare genuri muzicale ascultate de români atunci când frecventează baruri și pub-uri sunt muzica pop/ hip-hop/ rap (40%), rock (41%) și dance/ electronică (38%).
În cazul restaurantelor și teraselor se regăsesc în topul preferințelor muzica tradițională/ populară (38%), blues (37%) și jazz (35%), iar în momentele când aleg să viziteze cafenele sau cofetării, românii preferă muzica blues (30%) și pop/ hip-hop/ rap (29%).